“Thinking outside the box”! sau “A gândi în afara cutiei”! Este o expresie des întâlnită în ziua de astăzi, mai ales în mediul online și mai ales în mediul de busines. “A gândi în afara cutiei”, înseamnă că nu te raportezi la reguli/ limitări ci reușești să-ți plasezi gândirea în afara acestora. Asta te poate ajuta să gândești neconvenţional, să gândești inedit, să gândești creativ și în final să obții ceva nou sau, să ai o perspectivă diferită.

De exemplu, dacă te poziționezi perpendicular în spatele unei mașini, vei vedea doar partea din spate și plafonul. Dacă însă faci câțiva pași în lateral, vei vedea mai mult de atât, vei vedea și o parte din lateralul mașinii. Pe undeva, cam la asta se referă și acest concept.

Se poate aplica și la birou dar și în viața de zi cu zi. Dacă de exemplu ai preluat un post nou, poți aplica acest concept, găsind o modalitate nouă și mai rapidă de a rezolva task-urile, altfel decât ți-a fost arătat, păstrând însă calitatea.

Rezumând, putem spune că este un concept care îți propune să ocolești convenționalul și să nu te limitezi în a proceda într-un anumit fel de fiecare data, ci în timp, să încerci să vezi mai departe de atât.

Dar de unde a apărut această expresie?

Conform Oxfordreference.com, provine de la un joc, cunoscut ca “The Gottschaldt Figurine” sau “9 dots”. Este denumit așa după psihologul german Kurt Gottschaldt și a fost publicat prima dată în 1926, într-o revistă de specialitate (deși originea sa a fost contestată).

Acest joc are următoarele reguli:

  • Toate punctele trebuie unite între ele fără a se ridica pixul de pe foaie! (dar asta nu înseamnă că fiecare punct trebuie unit cu celelalte, adică este ok dacă primul punct din stânga sus nu este direct unit cu ultimul punct, cel din dreapta jos);
  • Se for folosi doar linii drepte;
  • NU se vor folosi mai mult de patru linii! Se consideră că dacă privești cele nouă puncte ca o cutie, nu vei reuși niciodată să rezolvi acest test. P.S Sunt cel puțin două moduri de rezolvare, deci poți fi cât de creativ vrei!

De aici și expresia “A gândi în afara cutiei“. Este un test interesant, menit să stimuleze procesul creativ de exemplu. Poate fi folosit însă și ca punct de plecare pentru a rezolva diverse situații la job. Sau măcar iti poate oferi o idee legată de modul in care îți poate pune mintea la contribuție.

Deși jargonul poate fi in cele mai multe situații suprautilizat, oamenii care gândesc în afara cutiei sunt adesea etichetați ca fiind creativi, inovatori, neconvenționali, calități dorite atat în viață privată cât și in cea profesională.