Suntem foarte aproape de una dintre cele două mari sărbători anuale ortodoxe, Paștele. La fel cum este și Crăciunul și Paștele este o sărbătoare în care de obicei, familia se reunește, fapt mai puțin posibil și anul acesta. Dar pe lângă pericolele cauzate de pandemie, ne mai pasc și alte pericole.

De data aceasta, acestea sunt cauzate de tradițiile românești, acelea ce presupun ca masele de sărbătoare sa fie unele bogate în feluri de mâncare pline de proteine și calorii.

De aceea, medicii ne recomandă să ținem cont de următoarele aspecte:

  • Masa de Paște să conțină multe legume – ca să balanseze felurile bogate în proteine
  • Între mese să existe o pauză de cel puțin trei ore
  • Să fie limitate felurile de mâncare la o singură masă (nu sunt necesare trei feluri de mâncare la prînz)
  • Să fie consumate separate ouăle de lactate și de carne – pentru că sunt proteine diferite dar care sunt digerate prin același sistem și este foarte greu pentru organism
  • Să nu se consume mai mult de două ouă pe zi
  • Carnea de miel poate fi înlocuită cel puțin în unele zile cu carne de ied, vițel, pește sau curcan
  • Evitarea consumului de băuturi acidulate în timpul mesei – diluează sucul gastric și digestia devine dificilă
  • Este de preferat să se consume o felie, cel mult două, de cozonac pe zi

Iar între mese, este recomandată o porție sănătoasă de mișcare în locul unei staționări pe canapea, urmărind serialele preferate.

Evident, rămîn în vigoare recomandările autorităților cu privire la prevenția infectării cu Covid19: purtarea măștii de protecție, distanțarea socială (mai ales dacă se merge la slujbă), evitarea deplasărilor care nu sunt imperios necesare și evitarea vizitelor.

Sărbători fericite și liniștite tuturor!