+40 (21) 300.35.58 office@eos-ksi.ro

Cum a răspuns organizația schimbărilor aduse de contextul pandemic?

În continuarea articolului despre Impactul pandemiei asupra modului de lucru, îți prezentăm un interviu cu Cezara Runceanu, Manager Resurse Umane în cadrul EOS KSI România.

Te rugăm să ne spui cateva lucruri despre tine, în calitate de profesionist în resurse umane.

Cariera mea în resurse umane a început în urmă cu 8 ani. Am înțeles rapid că rolul unui profesionist în resurse umane este unul strategic, ce armonizează ingredinte precum schimbare, viteză, competență, înțelegerea tuturor stakeholderilor. Așadar, dincolo de responsabilitățile operaționale, zilnice, încerc să îmi dedic timpul pentru a reuși să ajung să joc cât mai bine acest rol, în cadrul organizației din care fac parte.

Care au fost principalele provocări cu care te-ai confruntat de când ești în HR?

Prima provocare cu care m-am confruntat a fost aceea de a recruta talente. Această provocare a crescut pe măsură ce job-urile pe care le recrutăm au fost mai diversificate și mai complexe. În continuare, încercăm să găsim soluții pentru a recruta candidații cei mai potriviți organizației noastre. În prezent, țînând cont de faptul că în acest an majoritatea colegilor lucrează în regim de telemunca, o provocare este aceea de a menține un nivel ridicat de implicare al angajaților, indiferent de funcția pe care o dețin.

Care au fost primele acțiuni pe care le-ați interprins la începutul pandemiei?

Telemunca. Digitalizare. Prevenție. Aceste 3 cuvinte cheie au fost cele mai folosite începând cu mijlocul lunii martie a anului trecut. Ne-am mobilizat și implicat activ pentru a schimbă într-un timp foarte scurt procedurile și procesele de business, astfel încât activitatea companiei să poată fi susținută în regim de telemunca. Compania și-a îndreptat, de asemnea, o atenție sporită, în toată această perioada, pentru a lua măsuri de prevenție, de combatere, a infectării cu coronavirus. 

Cum a schimbat pandemia domeniul resurselor umane?

Pandemia a schimbat în primul rând piață muncii.Din punctul de vedere al culturii unei organizații, eforturile de a menține spiritul companiei viu și echipe unite, chiar dacă se lucrează majoritar de acasă, este o provocare constanța atâta pentru managementul companiei, cât și pentru specialiștii de resurse umane.

Cum ai resimțit că s-a întâmplat tranziția către muncă de acasă în EOS?

La început, cu excepția diviziei de IT care era pregătită să lucreze în regim de telemunca, majoritatea departamentelor s-au confruntat cu provocarea de a de adapta extrem de rapid atât la un nou mediu de lucru, cât și la noi echipamente de lucru. Tranziția a început printr-un proces accelerat de activități multiple, complementare. Însă, în aproximativ 1 luna și jumătate totul a fost pus la punct, putând astfel să concluzionez că tranziția a fost destul de ușor efectuată  și foarte bine organizată.

Ce soluții ați găsit pentru recrutarea noilor angajați?

Pentru recrutare am urmat trendul de digitalizare și ne-am mutat în online. Majoritatea interviurilor sunt susținute pe platforme precum Teams sau Skype, cu camera video, pentru a putea să ne cunoaștem cât mai bine cu candidatul. Candidații au fost foarte încântați și au apreciat faptul că ne-am adaptat.

Care ar fi, pentru tine și echipa ta, 2 lecții cu care rămâneți după 2020?

Prima lecție dar și cea mai importantă pentru noi este legată de adaptabilitate.  În EOS, această competență a reprezentat cheia continuității businessului. Anul 2020 ne-a schimbat  complet viziunea pe care o aveam referitoare la  contextul volatil din piață, însă, din fericire, ne-a găsit pregătiți să lucrăm în orice scenariu, lucru care a contribuit la confirmarea culturii noastre organizaționale, deja axată pe ideea de schimbare și adaptare.

Lecția numărul 2 aș putea spune că a fost despre interacțiune. Am învățat să rămânem aproape, de la distanță. Ne-am concentrat eforturile spre siguranță angajaților, spre telemunca, distanțare și respectarea tuturor normelor de prevenție, ramanam în aceelasi timp conectați oferind îndrumări, feedback și recomandări.

Interviu cu Manager Resurse Umane EOS KSI România Cezara Runceanu